Στο σπίτι του Αλέξη, δύο χρόνια μετά… , Της Ελένης Βαρβιτσιώτη*

Της Ελένης Βαρβιτσιώτη*

Πήρα λευκά λουλούδια, χτύπησα το κουδούνι και μπήκα στο διαμέρισμα στο Π. Ψυχικό. Είχα ξαναπάει και άλλες φορές. Απλά σήμερα ήταν γεμάτο κόσμο, λίγο αμήχανο και βουβό. Έχουν περάσει ακριβώς δύο χρόνια από την δολοφονία του Αλέξανδρου και όλοι οι φίλοι της Τζίνας Τσαλικίαν βρίσκονταν μαζεμένοι το μεσημέρι σπίτι της για να τιμήσουν με την παρουσία τους την μνήμη του γιου της. Δίπλα μου κάθεται μία φίλη της οικογένειας που δειλά-δειλά κρατώντας ένα ποτήρι κρασί μου λέει “να πω στην υγεία μας;” και την ίδια στιγμή το παίρνει πίσω σαν να μην μπορεί να υπάρξει ειδικά σήμερα κάποια χαρά σε αυτό το σπίτι.

Λίγο πιο κάτω η κυρία Αρετή, η 80χρονη γιαγιά του Αλέξανδρου. Την τελευταία φορά που την είχα δει ήταν τον περασμένο Ιανουάριο. Τότε μόλις είχε επιστρέψει σπίτι από το νοσοκομείο που νοσηλευόταν, και η Τσαλικιάν την τακτοποιούσε στο δωμάτιο του Αλέξανδρου για να είναι πιο άνετα. Εκεί η κα Αρετή καθόταν απέναντι από το εφηβικό γραφείο με το σχολικό ημερολόγιο και τον τοίχο με την αφίσα του ράπερ 50cent που ήταν γεμάτος με τρύπες από τα βελάκια που δεν βρήκαν τον στόχο τους . «Σε αυτό το δωμάτιο νιώθω λες και είμαι στον παράδεισο», «πραγματικά στον παράδεισο», μου είχε πει τότε.

Χθες ήταν πιο ήρεμη. Όταν την ρώτησα για το αποτέλεσμα της δίκης που καταδίκασε τους αστυνομικούς, τον Κορκονέα σε ισόβια και τον Σαραλιώτη σε δεκαετή κάθειρξη, μου απάντησε, «με αυτό το αποτέλεσμα η ατιμωρησία επιτέλους τελείωσε σε αυτή την χώρα». Καθώς έφευγα όμως μου έπιασε το χέρι και σχεδόν ψιθυριστά μου είπε «προσεύχομαι… προσεύχομαι να μην συμβεί αυτό το κακό σε καμία άλλη οικογένεια».

Η Τσαλικιάν τον τελευταίο χρόνο τον πέρασε ανάμεσα στην Άμφισσα- για τις ανάγκες της δίκης- και την Αθήνα. Μέχρι να ξεκινήσει η δίκη, η ίδια δεν είχε δει τα πρόσωπα των δύο αστυνομικών που καταδικάστηκαν για το θάνατο του Αλέξανδρου. «Δεν ήθελα να βάλω ένα πρόσωπο στους δολοφόνους του γιου μου», μου είχε πει. Από το βράδυ της 6ης Δεκεμβρίου η ζωή της έχει αλλάξει με ένα τρόπο που δεν θα μπορούσε η ίδια να διανοηθεί ποτέ. Γι’ αυτήν ο χρόνος έχει τώρα άλλη διάσταση. «Πια, στο μυαλό μου τα γεγονότα είναι όλα ταξινομημένα πριν και μετά την δολοφονία του Αλέξανδρου». Μετά από αυτό που συνέβη, μου είχε πει παλιότερα, «τίποτα δεν μπορεί να με εκπλήξει, κανένας πόνος δεν μπορεί να είναι εντονότερος. Όσο γι’ αυτά που κάνουν οι άνθρωποι γύρω μου, απλά τους κατατάσσω σε κατηγορίες στο μυαλό μου». Γι’ αυτήν, σημαντικό είναι να μη συμβεί σε καμιά μητέρα, αυτό που της συνέβη.

‘Όταν είχα πάει μαζί της στη δίκη στην Άμφισσα, κάποια στιγμή τον Φεβρουάριο, είχε στην τσάντα της μία συνέντευξη του θρυλικού Αμερικανού αστυνόμου Σέρπικο που είχε δώσει σε Έλληνα δημοσιογράφο τότε. Εκείνη είχε υπογραμμίσει με φωσφοριζέ μαρκαδόρο το κομμάτι που ο Σέρπικο αναφέρεται στον Αλέξανδρο. «Δεν μπορείς να δώσεις όπλο στον καθένα» τονίζει ο Σέρπικο στη συνέντευξη του. Και η Τσαλικιάν τουλάχιστον ξέρει πια, ότι οι δύο αστυνομικοί που δολοφόνησαν τον γιο της δεν θα ξαναπιάσουν όπλο στα χέρια τους.

Χθες σπίτι της, 2 χρόνια ακριβώς από την μέρα που έχασε τον γιο της, μέσα από το μαύρο της φόρεμα και τα μακριά της μαύρα μαλλιά ένιωθε κανείς, παρατηρώντας την, ότι το μυαλό της ταξίδευε κάπου στην πορεία που διένυσε τα δύο τελευταία χρόνια. Μπορεί η δικαιοσύνη να την δικαίωσε, όσο μπορεί μια καταδίκη να δικαιώσει τον θάνατο του γιου σου, αλλά για την Τσαλικιάν, αν ο θάνατος του Αλέξανδρου γίνει η αιτία να πάρουν λιγότεροι ακατάλληλοι άνθρωποι όπλο στο χέρι τους, θα είναι μια μικρή παρηγοριά για μια απώλεια, που ακόμα και σήμερα δεν μπορεί να καταλάβει.

* Η Ελένη Βαρβιτσιώτη είναι η δημοσιογράφος των Νέων Φακέλων που ερεύνησε σε βάθος την υπόθεση της δολοφονίας Γρηγορόπουλου αλλά και τους πολιτικούς χειρισμούς του Δεκέμβρη του 2008 από την κυβέρνηση και την αντιπολίτευση στα πλαίσια της ωριαίας έρευνας του Αλέξη Παπαχελά «Συνέβη τον Δεκέμβρη…», που προβλήθηκε για πρώτη φορά τον Δεκέμβριο του 2009 στον ΣΚΑΪ.

http://folders.skai.gr/main/vblog?locale=el&id=1
Τα σχόλια είναι απενεργοποιημένα.

